Fel kompis..?

Go'kväll kära vänner. Och hej på er jag inte känner så bra också. Kom hem och va tvungen att fatta ett mycket svårt beslut: Duscha först eller premiärblogga först. Eftersom allt här i livet handlar om att prioritera valde jag det sistnämnda (oroa er inte, jag SKA duscha, sen). Jag ska ta historien från början:

Den 17 januari 1990 föddes en liten flicka... (Jag hoppar några år framåt i tiden så jag kommer in i duschen innan jag har torkat fast i stolen) Anna-Maria började spela handboll (blablabla), och efter några turer fram och tillbaka är hon nu tillbaka i Hammarby. Anna-Maria är alltså jag. Idag tog jag med mig en kompis till träningen, hon va lite sugen på att testa det här med handboll, och visst var hon välkommen. Hon har alltså inte spelat förut, men pysslar en del med annan träning (en del KAN vara årets underdrift, men nu ska vi inte haka upp oss på detaljer). Vi kommer till träningen, ska ut och springa och jag blir grovt ifrånsprungen. Sen ska vi träna i hall. Då kastar Sofia, min så kallade kompis, bättre än jag, både hårdare, längre och med bättre precision. Wtf? Nu tänker kvinnan komma tillbaka på onsdag och fysträna med oss, kommer ju bli mosad där också, för Sofia är stark som en björn. Eller som Pippi. Pippi, för er som inte vet det, är tjejen som kan lyfta en hel häst. Så stark är nästan Sofia också, alltså, om det inte framgick. Så nu är ju alltså frågan vad jag har ställt till med. Peter sa redan när vi hade varit ute och sprungit att jag hade tagit med mig fel kompis, jag höll väl inte med helt och hållet då, men nu vetefasen alltså... Kanske hade han rätt ändå. Hujedamej!

Hittade ingen bra bild på Sofia, men jag tog ett par på Pippi istället, eftersom det är nästan likasamma:


Här är hon på riktigt..                                                          ...Och här lyfter hon hästen! (Hittade inte någon bild på när hon gör det på riktigt...)


Tänkte avsluta med några av dagens lärdomar:
1. Samsung är världens största företag (enligt Peter)
2. Det är svårt att knäppa med fingrarna när man har tagit klister på dom
3. Det finns en ort i Sverige som heter Upplandskiruna (eller hur var det?)

Det var alles för ikväll, nu är det duschen som gäller! (nej, jag har INTE glömt att jag måste duscha innan jag går och lägger mig)

//Anna-Maria

Kommentarer
Postat av: Melle

Vem är rätt kompis då?



2011-09-05 @ 22:17:56
Postat av: AM

Någon som en gång i tiden hade en blogg (eller hur var det?) där namnet bland annat innehöll "hotpants"? eller jag vet inte? några förslag?

2011-09-05 @ 22:45:24
Postat av: melica

ne de va på PA. tycker vi ska ha date snart btw. imorn ja?

jag ska köpa en trumma också, som den riktiga supporter jag är. påminn mig

2011-09-05 @ 23:05:39
Postat av: melica

btw så hade du lätt klått sparvbenen

2011-09-05 @ 23:06:27
Postat av: Fischerman

Anna-Maria? Pava är de du.

Har Pippi gälar?

Tror nog att En karta borde tas fram och markera hur stort Hammarby är. Snart börjar det i Kiruna (ligger skit långt från Eriksdalshallen) och slutar i Götlaborg. Ett tag var Hammarby ända nere i Trelleborg

2011-09-05 @ 23:59:11
Postat av: Martina

Am.. Lapplandsväsby va de väl? ;P

2011-09-06 @ 12:54:13
Postat av: AM

Jajaja, sak samma! Haha, man kan inte ha alla rätt alla gånger!

2011-09-06 @ 22:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0