The return of the Sparv

Ja ni läste rätt! Idag var Melica aka. sparven(hennes ord inte mina) tillbaka på planen igen! Som vi har saknat henne.  

Dock tror jag inte riktigt att hon hade planerat en sådan våldsam comback. "Jag kan hoppa in när nån behöver vila lite". Men woupsi så hade vi bara en avbytare. 
    Det var en nervös sparv som ställde sig på banan: "Om jag passar motståndarlaget så får ni inte bli sura på mig". Men sparven behövde inte oroa sig. Vi gillar speciellt den heta kampen på kanten mellan henne och en inte fullt så glad försvarare(det kan ju bero på att denna försvararen i anfallet fick möta en aggressiv sparv som retsamt pickade på henne när denna anfallare ville göra mål) och hennes supersnygga kontring över 3/4 av planen.

Det här med att duscha är ju också ganska trevligt att man gör efter matchen, men idag ville Ylva vara på säkra sidan så hon bestämde sig för att ta en (omedveten) dusch innan matchen. Fast det kanske var mindre lyckat att hon var fullt påklädd...så kan det gå när man försöker fylla vattenflaskan i närheten av duschar med rörelse-sensorer. Vi fick nästan ge AM en papperspåse att andas i för att hon skrattade så mycket.

Sen är det ju bra om man kommer hem efter matchen också. Det var nämligen så här att Gps:en inte stödde vårt val av hemväg och inte ens hade vägen vi körde på i systemet. Det är trevligt i skogen! Speciellt när man kan göra som Ylvas mamma och far(mor)mor och plocka svamp i väntan på att matchen skulle börja.

När man väl är hemma är det ju bra att ha koll på klockan, eller snarare när div 3 matchen mot Haninge skulle börja. Jag bjuder på att jag trodde det var kl 19, men avkast var 18.15. Hann se de sista 20 iaf, och glädjas åt vinsten!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Mr P

Ja, som vi har saknat Sparvben.



Å Ylva, tack för att du ger oss sån glädje.

2011-10-31 @ 09:41:17
Postat av: saski

Hahaha det var en fin match.

2011-11-02 @ 17:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0