Taggmacka

Idag på uppvärmningen inför derbyt mot AIK fick jag lära mig ett nytt begrepp. Det kallas "taggmacka".

Taggmacka är som ni säkert förstår en sammansättning av ordet "tagga" och "macka". Det är praktiken som är lite roligare. Så då kan vi fråga oss: vad är då egentligen en taggmacka?

Jo, inför match är det ju bra om man är taggad, men ibland händer det att det är någon som kanske inte riktigt har förstått att det är match på gång, och som alltså behöver få lite hjälp med att tända till det där lilla extra, och det är då man applicerar metod "taggmacka". 

Man tar helt enkelt tag i en lagkompis, omringar den som behöver taggas till, och mosar den mellan sig och sin lagkompis som en härlig dubbelmacka. Puttar med rumpan och knytnävesslag på armarna ger extra pålägg på taggmackan. 

Tack Maou för ett underbart ord! Det gjorde min uppvärmning idag(dock ska tilläggas att det var jag och Maou som utförde taggmackan, dvs vi var bröden)




/Amanda

Kommentarer
Postat av: Mauo

Hehe, ja. Och Hanne föll offer för vår taggmacka^^ Men så går det! Så nu vet alla vad som väntar om dom inte taggar till inför nästa match ;)

BTW Så får du fan ta i mer nästa gång Freddan! ;)

2011-10-09 @ 19:44:38
Postat av: Mr P

På fredag kör vi tagg-lasagne.

2011-10-09 @ 22:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0