DERBY!!

"Ja så var det då dags för det omtalade derbyt!
Vi alla va nervösa, ja jag tror nästan Martina va mest nervös!
Men vi alla hade ett och samma mål, att gå från Solnahallen med 2 poäng!
Ja det svåraste var nog att möta detta lag på deras hemmaplan, det är alltid lite skönare att mötas i vår underbara borg, Eriksdalshallen!
Väl på plats började vi med en promenad, då jag och Anna upptäckte att det hade blivit sjukt kallt. Vår Hanna från Kiruna skrattar bara och säger att det är så roligt när det kommer nån cm snö i Stockholm för då blir vi alla så hysteriska, kanske finns en poäng i det.
Peter hade bestämt sig för att komma och titta på de första 20 Mi utfarna för att sedan göra något annat skoj, men nej det är lugnt för nu vet vi hur du prioriterat!
När vi alla var ute på plan för uppvärmning så möttes blickarna, lagen stod nu på varsin sida och nervositeten blev värre. Men när väl matchen började så öste Bajen in med mål, men att börja en match är bra men det kommer också dalar, så även för oss. Men målet var fortfarande satt vi skulle vinna. Även om AIK slet och kämpade så var det ändå Bajen som visade på vilja och kämparglöd in i det sista. Vi struntade i att domaren inte ville vara på vår sida för vår energi skulle gå på spelet och inte på dem.
"Till en rolig sak Freddan får en utvisning efter lite stångande med en AIK spelare då hon står i försvar. Freddan blir jätte sur, då menar ja verkligen jätte sur, höjer rösten mot domaren och går och sätter sig. Jag går till kära Freddan för att säga det är okej glöm detta bara varav Freddan har tårar i ögonen och säger, "det är inte roligt, för det är så orättvist"! Asså seriöst, hur söt får man bli? Jag blev kär i Freddan där:)

Efter en otrolig insatts av varje spelare så slutade detta derby
Med en skön vinst för Hammarby, för det är vi som är BÄST! Jag vill inte bara tacka för en sjukt bra insatts från varje spelare, utan också vår publik! Tack alla mammor, pappor, barn, morfar, ungdomar och vuxna som kom och hejjade fram oss till en seger. Det är alltid skönt med en seger, men segern mot AIK är nog lite skönare! Så ett otroligt stort tack för klacken som kom till hallen!
DET ÄR VI SOM ÄR HAMMARBY!"


Kommentarer
Postat av: peter

prioteringen låg i eget ansvar. är man med till 10-0 vet man med lungt hjärta man kan ta nya uppgifter.

ni kvinnor vill klara er själva så ja tyckte ja va överflödig.



lägger en hand på Freddans axel och även er andras, framför allt min egen.

-en del säger att under en match jämnar domsluten ut sej. dessvärre har jag tvivlat länge på det. men jag den dagen domarna stannar kvar och försvarar sina blåsningar, ska jag börja hoppas igen.



ikväll är det mot nya mål. som vanligt lägger vi allt vårt krut på matchen. domarna är där för vi skall kunna spela.

2011-10-14 @ 13:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0