En långfärda Hammarbyares dagbok...

Då midnattstimman slagit i Stockholm och alla små Bajare ligger och sover, är klockan 10 på morgonen på andra sidan klotet, och en viss Hammarbyare sitter och äter frukost bland spindlar och ormar... (nästan^^)
En viss "Mörkare" hotar att blockera mig från alla nyheter om vad som händer i laget och på matcherna, men lyckligtvis har jag ögon och öron på både plan och på läktaren, så jag är inte orolig. :)
Däremot ger jag mig mer än gärna på ett försök att på 43 rader få ner vad som händer härborta i "spindel-landet" för att göra er som är nyfikna glada. :)
Jag befinner mig just nu i södra (vilket här betyder den kalla) delen av Australien, landet där få hört talas om handboll, och många tittar snett på mig när jag ska förklara hur det är världens underbaraste sport.
Jag har prickat av en hel del på min lista över djur jag har har velat se. Sen jag kom, så har jag sett, på <1 meters avstånd; kängurus, koalor, pingviner, wallabys, emuer(>1 m dock), giftiga ormar och spindlar. Plus en hel drös med tropiska fåglar. ^^
Vad gäller vädret, är det ju här ännu bara tidig vår, och temperaturen sen jag kom har om dagarna legat mellan 17-32 grader, och det har varit mest sol, men även regnskurar och åskväder, som är totalt underbart! Men visst har vi kvällar när temperaturen faller och sydvinden blåser på, då det känns lite kallt. Men inte för mig såklart "för jag är Svensk så jag får aldrig frysa". ^^
Igår regnade det på förmiddagen, men då jag satt på tåget in till stan på eftermiddagen, hade det klarnat upp och det var ca 25 grader, vilket skulle bli perfekt för lite beach handboll! Väl framme, en timma för tidigt (tidspessimist som jag är), tog jag en långpromenad längst stranden innan jag mötte upp gänget som höll i handbollsträningen. Efter att vi fått upp målen och planen, var det dags att sätta igång. :)
Uppvärmningen var av standard "spring fram och tillbaka, veva armar osv"-typ, följt av passningar. Kände mig lycklig som ett litet barn att jag var igång igen! Den lyckan svalnade dock av en stund när vi skulle köra olika typer av hopp för att "komma igång och vänja oss vid SANDEN". Enbenshopp, tåhäv-hopp, jämnfotahopp från 90graders vinkel... Undertiden jag hoppade drömde jag mig tillbaka till Eriksdalsskolans lilla idrottshall och mjukmattan...
Sen var det dags att lära sig 360 spinn hoppskott, som för er som inte vet, ger 2 poäng istället för 1 i beachhandboll(som förövrigt inte alls var så likt vanlig handboll som jag trott). Sjukt kul var det, och tack vare peelingen jag fick efter alla landningar i sanden måste jag nu ha världens lenaste knän^^
Efter det, och lite kempa-övningar (japan-lobb inspel till linjen-skott), blev vi indelade i mixade lag (då de var typ 10 tjejer och 5-6 killar i åldrarna 15-...30?) och så var det dags för spel^^ Olyckligtvis får man i princip inte ta kroppskontakt i Beachhandboll, så jag behöver hitta en substitut för Freddan så jag kan bli ordentligt taggad^^
Det lär iallafall bli en massa mer handboll för mig framöver, och jag följer er med alla medel jag har! Bland annat får jag efter varje div 3 match ett fantastiskt och utförligt referat samt bilder av min spion på läktaren. ;) Så jag vet nog vad som händer och vem som gör vad ;)
Hoppas ni alla har det bra, att de sjuka/skadade bli bra och att ni som är krya förblir så!
Och för att göra er lite avis där ni sitter i er "runt noll"-temeratur...
Beachhandboll, Port Melbourne Beach
(vem orkar räkna antal skrivna rader? ;)
/Mauo #23 (http://mauupsidedown.blogspot.com)

Kommentarer
Postat av: saskia

Åh!!! Låter ju rättså underbart. :)

2011-11-28 @ 22:27:50
Postat av: Medspelare

När kommer du hem

2011-11-28 @ 23:51:38
Postat av: Mauo

När jag kommer hem?

Det är sånt man märker ;)

2011-11-30 @ 04:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0