Sooool!

Idag upptäckte jag ett nytt fenomen: det är stort och gult och får en att vilja sticka ut och springa!

Därför vill jag ge en stor vindruva till Madde "häggan" som hela vintern har trotsat snö, is och kyla och sprungit ute trots att det isar i kinderna. Grymt härligt madde! Apropå Madde måste jag berätta om det som hände på träningen i måndags.

Vi körde lite försvar-anfall 3 mot 3. Madde stod i försvaret som halvback och jag spelade ytternia. Efter lite spel fick jag lucka på utsidan två och sprang i full fart; 182 cm lastbil utan kontroll. En fegare människa skulle ju kanske tvekat innan hon ställde sig i vägen men inte Madde. Plötsligt var luckan borta och lastbilen kraschlandade. Som vanligt alltså.  Lite halvmosad reste sig Madde upp igen och fortsatte sitt försvarande. Tufft! Du får en vindruva till från mig!

I måndags hade vi också första fyspasset med Bea som blev en svettig historia. "Balans, styrka och explosivitet" stod på programmet och jag tror inte jag är den enda som har känt mig lite stel i kroppen efter det där passet. Kul var det. Men jobbigt! Vi ser fram emot nästa pass(då förhoppningsvis p:na deltar, för det vore väl trevligt?) men idag blir det förhoppningsvis lite bollträning och en löprunda.

/Amanda "lastbilen"

Kommentarer
Postat av: inger

man ska inte gå på berg när det finns småsten.. men här är det tvärtom.. Härligt!!! Amanda tur att du spelar i samma lag, tänk dig att möte Madde på match, jag skulle inte vilja göra de.. :-)

2011-02-09 @ 19:16:06
Postat av: Madde

Ja, vad ska jag säga? Jag blir tårögd, så fint så fint. Tack till en underbar bloggare! Måste erkänna att om jag inte hade varit så sur så hade jag nog inte sprungit för att stoppa luckan:)

2011-02-09 @ 21:40:15
Postat av: Bea

Bra jobbat i måndags tjejer!!!!

Hoppas det kändes ok.

På måndag kör vi igen. Kör hårt med Handbollen så länge.

//Bea

2011-02-09 @ 22:37:41
URL: http://www.beatriceamundsson.wordpress.com
Postat av: Ågren

Kul med en super bra uppdatering på bloggen! Mycket roligt att bea hitta vår blogg, smöra riktigt odentligt nu så att jag slipper den här träningsverken igen! ;)

2011-02-10 @ 12:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0