Dubbelmackan

Det blev helt klart en av säsongens allra kortaste handbollsträningar igår. 19.00 till 19.34. Sen var det tydligen herrjuniormatch och vi fick köra på med fys i lilla istället.

För oss som var med i fredags fick vi se favoriter i repris. Ibland funderar man på om vissa av övningarna får oss att se mer roliga ut än de gör oss starkare. Tex "dubbelmackan" som jag härmed döper den till.

Dubbelmackan går ut på följande:

Två personer. Den ena lägger sig ner på rygg medan den andra placerar sig ståendes i armhävningsställning ovanför. Sen ska person sköldpadda(dvs den som ligger på rygg) hålla sig fast med armar och ben som en jättestor magväska runt personen som står ovanför.  Personen ovanför ska sedan röra sig framåt, alltså bära magväskan och sig själv utan att ramla och mosa person sköldpadda. Vilket inte är helt lätt...

Ni hör själv att här finns det potential för roliga bilder. Jag tror paparazzin var i farten så fortsättning följer.


/Amanda




Kommentarer
Postat av: Ågren

haha jag dör .. omöjlig och rolig, mitt mål blir att inte skratta så mkt så att jag orkar gå nån gång ..

2011-02-01 @ 23:19:02
Postat av: emma

Kul att bloggen e tillbaka :D jag tror aldrig att jag garvat så mycket som på den träningen... det var en övning som var jätterolig ju!!!!^^:D:D

2011-02-02 @ 16:57:40
Postat av: Gluttare

Emma Emma, det fanns en gång både du och vi andra garvade mer. Den gången vi lekte häst och du satt på Amandas rygg. Amanda stannade och Emma gled fram över och ner på golvet. Hela raset gick sjukt sakta

2011-02-03 @ 23:07:17
Postat av: Emma

Det va sjuuuukt jävla läskigt! Ngt som jag haft riktig fobi för! Ursch ursch ursch!:/ :)

2011-02-04 @ 07:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0