Peter is alive!

När jag loggade in på mejlen idag så hittade jag ett mejl från Peter kidnappare..

Nae.. inte riktigt..
här har ni, skrivet av Peter På Soffan.


"försvunnnen Peter upphittad.

numera liggande i sängen med frukost uppburen till övervåningen. Allthämtas och serveras. Men det har inte varit så hela tiden.
Allt började med att jag inte slutade, eller hade slutat men inte förstått. Fast så är det med Hammarbyare, alltid håller man på längre än man borde. Kolla in Shaban, Jesper eller varför inte fyllhaken på Ringvägen. Man ska lägga av i tid.
 
Jag trodde jag  tjatat hål i huvet på er alla och ni alla visste jag väntade på en korsbandsoperation.
Som till slut kom. Fjärde gången gillt och denna gång blev gillt med besked.
Ligger i sängen och latar med är bara ett annat ord för inte stödja på vänsterbenet på 6 veckor. Efter dessa veckor börjar rehab för normal korsbandsoperation.
 
Jag fick ligga kvar på Sofia Hemmet en natt och det var ekonomiskt bra även service mässigt topp. För att operationen kostar 320:- en övernattning kostar 80:-, så i mitt fall kostar det bara 80:- men hade jag åkt hem samma dag skulle jag betalt 320:-. operation ingår liksom service knappen vid sängen vid övernattning. Ni som inte fattar läs meningen en gång till. Så undrar  varför sjukvården inte håller budget.
 
allt gick bra. Jag fick en doktor som tar hand om reklamationer och trivs med de. så han hittade lite fler saker i knät som en benbit på 2x1 cm som lossnat från ett bra ställe. Med huggmejsel och en del andra verktyg har han fixat till allt nu. Resten ligger på mej nu om jag kan hålla mej still så länge. än så länge går det bra, fast det är 1 dag sen dom skar och grävde.
 
övernattningen var inte sömnberikande. Fyra gubbar i en sal med endast draperier som avdelare. Alla har varsin tv som skall lyssnas genom hörlurar. Men min närmsta granne stängde aldrig av sin så när jag vaknade upp vid tvåtiden av att hans hicka började. En hög hicka och en ljudande tv. Timmen senade hade han ställt sin iphone på alarm. som han inte viste om eller kunde stänga av. Fast den alarmade bara 8ggr. till slut somnade han och snarkningarna kom. Men det värsta var när frukosten kom och han smaskade som en gris. Då funderade jag på att det vore värt att betala 320:--
 
Kommer på söndag och sitter på läktaren, eller om jag kommer ner till plan så kommer jag sitta där och jag tror jag kommer sitta där.
Nu hoppas jag allt kommer funka och att jag kan vara med att spela och springa. Så nu kommer utmaningen, vem hänger med på Midnattsloppet 2011.
 
Nu har ni chansen att träna upp styrka och ork, för när jag kommer tillbaka då ökas takten. Det kommer bli tidigare än ni tror.
Forsa Bajen"


Forza Peter, öva på stillasittande målgester så att du har en chans att komma till Hawaii..
Ses i helgen!

                                                                                    /Martina

p.s ni som är känsliga för blod. kolla inte bilden under..
Bild skickad från Peter på hans vän Knä.

       



Kommentarer
Postat av: Pelle

Jag tror fortfarande att han fejkar för att få ligga på sofflocket och plåga Marie.

2010-09-30 @ 22:42:45
Postat av: Broberg

Klart du kommer vara där Peter, annars får du dansa! (och då blir det nog diverse 80 kronors-övernattningar till).

Vill meddela att jag är trött på mig själv... Laddad för träning näst intill ett dygn innan det är dags... Hammarby, ni förstör min sömn!

2010-10-01 @ 02:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0