Kära gamla sko

Mitt första inlägg till denna förunderliga skapelse blir en resa längst minnenas labyrint(oj vad klyschigt det lät men ni fattar principen)

 

Har du någon gång själv spelat handboll så minns du säkert din första träning, din första match och ditt första mål…Men glöm för all del inte ditt första par handbollskor!

Personligen tycker jag inte skorna får tillräckligt med uppmärksamhet i förhållande till hur de får slita och att vi faktiskt inte klarar oss utan dem.

 

 Okej nu undrar ni säkert hur jag kom in på skor? Saken var den att idag på träningen kom Amanda målvakt med ett par UNIKA skor. Ni vet sånna där urbra stabil som höll hur länge som helst. Åtminstone innan man växte och la på sig några kilo(muskler?). Så jag satte mig ner och började fundera på var alla mina gamla skor tog vägen(och med det menar jag inte nödvändigtvis att jag har sparat dessa vidriga svettiga saker i någon garderob) och jag försökte räkna ut hur många par skor jag hittills har förbrukat under min handbolls karriär. Svaret blev många.

 

 Så kära sponsorer, om ni möjligtvis har se sådär en 30 par handbollsskor över…gärna grön/vita med kardbordband, vissa, jag nämner inga namn, har grova problem med att knyta dessa små saker, i stolekarna 36-41, vi har ju nämligen en viss Madde med dockfötter(söta är dom) till mina egna jättefötter(inte så söta) så får ni hemskt gärna höra av er!

 

Nu taggar vi för seriepremiären!! Tagg, tagg jättetagg!

 

Dagens citat:Men bollen nu flög du ju åt fel håll” – Melica

 

Vi sörjer baloo :( Vila i frid!

Jag tyckte också att jag såg en liten paparazzi. Dock får vi se om hon höll någon hög kvalité... Hörde det ryktas om att hon råkade spela in när hon skulle fota och att det blev lite lila ibland..

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0