Reporter på uppdrag!

Först tänkte jag inleda med att kommentera gårdagens matcher: Den första halvleken i Ösmo matchen tycker jag vi stryker ett streck över. Spelet stämde inte alls och den rätta tändnigen sniglade sig fram. I andra ryckte vi upp oss och spelet blev bra mycket bättre och resulterade tiilslut med vinst 21-7 efter att bara ha släppt in 2 mål i andra halvlek. Skönt att avsluta med positiv stämnig trots allt.

Hallsta matchen blev en fartfylld kamp ända från början och det var riktigt roligt att se det fina spelet! Det var en mycket viktig vinst som för oss upp i tabellen. 4 häliga poäng i dammatcherna denna helgen med! Det känns bra inför de två veckorna med matchuppehåll, men frågan är: vad ska man ägna helgerna åt nu?


Idag spelades JSM steg 2 borta i Torshälla straxt utaför Eskilstuna. Jag trotsade min ålder(ett ynka år och så får man inte vara med längre), klockan och vädret och följde med tjejerna för att rapportera. Vissa kanske skulle kunna tycka att man är dum som går upp vid 6(eller 7...det är problematiskt det här med att ställa tillbaka klocka för vintertid. Ta IN grillen. Ställa TLLBAKA klockan) en söndag för att enbart kolla på. Men är man handbollsnörd så är man, och bara för att jag är för gammal för att få spela betyder väl inte det att jag inte kan få vara med? Jo, tekniskt sett får jag ju inte det men ni fattar poängen.

Hur som helst, det som gällde för dagen var två matcher, två vinster för att gå vidare och det började bra.
I första matchen mötte vi Gökstens som blev chockade av vår hänsynslösa öppning och tvigades till timeout redan efter några minuter. Försvarsspelet var klockrent och anfallet fantasifullt med välplacerade skott från alla håll och kanter(!). Alla visade en härlig inställning och att vi var beredda att offra allt för platsen till steg 3.

Efter en grym första halvlek ledde vi med 5 bollar, trots att även Gökstens spelade bra. I börja på andra halvlek tappade vi lite men höll oss kvar i ledning. Sen började det gå utför. Skotten tog i ribban, bollen studsade ur händer,några utvisningar medan Gökstens pressade på och helt plötsigt tog tiden slut. Förlust med tre.
Ändå härligt spelat tjejer, ni gav allt!

Efter den sura förlusten blev det lite svårt att tagga om till matchen mot Cyrus drygt en timme senare, även om revaschlusten fanns där. Första halvlek inleddes trevande men blev allt bättre. Vi ledde inför andra halvlek där taggninge verkade komma och spelet också med en hel del fina kontringsmål. Vinst blev det tillslut med 28-18(cirkus).

6 poäng av 8. Nu blir det inga matcher på ett tag. Men ni vet alla att nu väntar superviktiga träningar så vi får hålla oss till godo med dessa så länge. Flest träningar vinner.
Nu fokuserar vi på de positiva beskeden vi fått i helgen,  tränar på det andra och klurar ut vad vi ska roa oss med nästa helg istället för att spela match.

Tack för i helgen! Jag har haft superkul bortsett från lite bitterhet över ösmo-matchen och att jag är för "gammal".

/Tanten Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0