jag ser det snöar...det var väl roligt hurra

För er som ännu inte tittat ut genom fönstret vill jag bara säga: DET SNÖAR!!!
22 oktober och det snöar! Det kommer bli en lång vinter. Tur är väl att man kan gömma sig i mer eller mindre mysiga handbollshallar.

Vi välkomnar(eller? snö, bu eller bä?) snön med en ny helg fullspäckad med matcher och jag tänkte som vanligt försöka klargöra det lite.

Helgen drar igång idag med junis match(visst är det gulligt) mot Westermalm i skärholmshallen. Det blir finfin hejaklack idag med massor av oss gamlingar som ska försöka rulla rullatorerna genom snöovädret till hallen. Broberg har varnat oss: medtag öronproppar om ni ska sitta brevid henne. Här ska det hejjas!!

Helgen fortsätter med den väldigt intressanta matchen i division 4. Ni som var med förra säsongen kanske liksom jag inte kan få den där tunga förlusten mot årstaiterna i liljeholmshallen ur huvudet? Det var precis i slutskedet av säsongen med bara ett fåtal matcher kvar och uppflyttning stod på spel. Vi spelade bra men några otroligt frustrerade kantmål satte stop för segeryran den gången. Så jag hoppas att det inte bara är jag som är otroligt taggad! Nu tar vi och vinner mot årstaiterna en gång för alla, vilket dessutom skulle få oss att ta oss upp på ledarplatsen i serien(förutsatt att Skå förlorar sin match). Det låter väl inte så tokigt? Tagga tjejer!! Det kommer bli en tuff och kul match!

På söndag blir det roadtrip bort mot uppsala och Almunge. Vi planerar att åka vår supermoderna och smidiga 50 plats buss med inbyggda jetmotorer och fullskalig bioduk. Spel, lekar och film står på programmet och vi har reserarverat baksätet med riktig säng åt peter så att han får plats med kryckorna.

Väl därborta är det bara att köra!



Avslutningsvis väljer jag att citera Lollolisen:

"Blir så glad och taggad för nästa match när jag ser vågen bilderna! (de sista)
Nu ska vi vinna varenda match tjejer så vi alltid ser så där glada ut!!! :D"


/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0