Snurreliburr

Det är inte varje träning man lyckas snubbla på sig själv TVÅ gånger. Jag hävdar dock fortfarande att jag blev fälld den där matchen mot almunge. Ni som inte tror mig...tja jag får väl muta er.

Igår kom det upp en intressant tanke från Mauo som stöddes av madde målis. De tänkte att vore det inte skojsigt om fredagar blev en "Suit up day"(eftersom att det är fredag och alla man möter till och från träningen är uppklädda till tänderna) och gör en variant på den. Dvs. man klär ner sig istället för upp sig och tar fram den där underbart fula t-shirten man vann/fick som liten. Vad säger ni tjejer? Kommentera plz!

För er som missade det igår så kan jag inte låta bli att skriva om Maddes grymma genombrott på Malin. Vår otroligt långa Madde(nu snackar jag inte om målvakts madde för hon är väldigt lång utan vår ena Häggquistare) mot Malin som jag fortfarande hävdar inte är 185 cm (jag är nämligen längre och inte ens jag är så lång). Hur som helst...150cm lång Madde mot 180cm lång Malin och då fick vi se det som alla alltid skojar om. "Kryp under". Madde stegade, och mycket riktigt smet hon under Malins arm. Om ni inte kan se det framför er så kan jag bara säga att det såg galet roligt ut.

Ni som klagar över att vi lägger upp så "fula" bilder på er har nu chansen att göra ert yttre rättvisa. Datum för lagfotot är prel. satt till nästa söndag 21/11. Bägge lagen har då matcher i Eriksdal.

SÅ: TJEJER KOM PÅ TRÄNINGARNA SÅ NI FÅR SPELA DE ROLIGA MATCHERNA OCH VARA MED PÅ BILDEN(erna)!


/Amanda


Kommentarer
Postat av: Maurine

Woho! Ja röstar JA För "Casual friday"! :)



Dessutom håller ja hårt på att ta bilderna FÖRE matcherna! :) Så slipper man se alldeles trött och sunkig ut^^



Jo Genombrottet av Madde va grymt snyggt^^ Och jag tror endå du snubblade på dig själv Amanda^^ hihi ;)

Yay! Muta till mig! ;)

/Mauo

2010-11-09 @ 10:25:20
Postat av: Lollo

Jobbar såklart den helgen !

Hoppas lagfotona är efter matcherna, så ska jag lova att jag sitter med fullmundering (matchkläderna) på jobbet!!)

2010-11-09 @ 11:05:07
Postat av: malin

JOO amanda jag är 185 cm , mätt och rätt av skolsyster på min skoola ;) du ÄR lång amande det är bara å inse ;) Ja maddes genombrott på mig var nog nått av det snyggaste , var absolut inte med på det men det skulle vara kul och se en sån på men match med.. hmm hmhmm madde!!!! :)

2010-11-09 @ 13:33:31
Postat av: Broberg

Pris till fulaste tröja (dock så finns ju alla mina sånna i Ronneby). Amanda, om du uppdaterat ett dygn tidigare hade det varit nemas problemas, men jag ska dyka ner i påsarna här i Östberga och se vad jag hittar. Fredag it is?

2010-11-09 @ 15:17:41
Postat av: Amanda

Hahah!



Maou: Meh du ska ju va på min sida ;) vad vill du ha för muta?



Lollo: Du måste va med på bilden juu!! Tror dock att de flesta vill ta innan matchen. Nej vi är inte utseendefixerade ;)



Malin: Din skolsköterska måste ha nått fel på sitt måttband :P tror emma sa att hon va 180, och ni är ju typ lika långa. Förklara det om du kan mohaha :D



Broberg: Haha men vaaa typisk. Pris till fulaste tröjan låter sjukt bra! På fredag kör vi!

2010-11-09 @ 20:00:39
Postat av: Madde

Hmm jag är faktiskt hela 1 meter och 58 cm sådeså! Och ja får väl försöka glra det på någon match:p

2010-11-09 @ 20:29:22
Postat av: Lollo

Vill vara med?! Vill ni inte se ut som riktiga handbollsbrudar? Blod, svett o tårar brudar!!! ;)

Har vi ensträninh på fredag? Förstör jag nu... Men har inte junisarna match i liljeholmshallen på fredag? ..

2010-11-09 @ 22:50:39
Postat av: Pelle

Bara för att junisarna spelar betyder inte att övriga slipper träning. Alltså, träning som vanligt på fredag för ALLA som inte är kallade till match.

2010-11-09 @ 23:28:18
Postat av: Amanda

Förlåt Madde! Det lät bättre att överdriva lite :)

Haha jo men det är klart lollo. Vi får diskutera det på träningen.



Egentligen kanske det är bättre att skjuta upp det till nästa fredag så alla kan få ha fina tröjor :D

2010-11-10 @ 09:25:49
Postat av: Julia

Vi måste byta till nästa fredag för jag kommer slå er med dunder & brak för jag har den fulaste fniss!

& madde, 1.58? trode du högst var 1.57 ..

2010-11-10 @ 12:38:57
Postat av: Madde

Julia är en vän fattigare! Du är inte heller bjuden på mitt kalas sådeså!!!!!!

2010-11-10 @ 16:39:00
Postat av: Julia

mä jag var juh hedergästen som skulle fixa fiskdammen med godisheter? Så elak var jag inte, bara sanning som kanske skaver lite på dig älskling

2010-11-10 @ 17:31:36
Postat av: Maurine

OBS OBS!!



Jag har lyckats ragga till mig en bil av min mor på fredag i vilken jag tänkte åka till liljeholmshallen direkt efter fredagsträningen för att hejja fram våra juniorer. :)

Efter att Amanda och Broberg paxat varsinn plats om ja inte tar helt fel, har ja två platser kvar. :)



Så tagga ner till träningen på fredag!! :)



Och t-shirt grejjen blir nog bäst nästa fredag, håller med :)

2010-11-11 @ 11:17:39
Postat av: Amanda

Toppen!!! :D

2010-11-11 @ 11:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0