De gyllene shortsen

"Nej, tusan också", och så står man där och gräver febrilt i väskan. Shortsen, var är ni någonstans?!?!?

"Äsch kör i undershortsen" citerat omklädningrummet. Njaaaaa...

Men så är det så fyndigt att Jessie en gång i tiden när hon också letade febrilt i väskan utan någon framgång hittade ett par shorts i förrådet. Vem dessa en gång tillhörde lär vi aldrig få veta men men. Ett par gyllene shorts(eller ja de är gröna) men de "räddade" Jessie den gången, och Mauo en annan.

Så jag gick målmedvetet för att leta reda på dessa gyllene shorts. "Åh juste de ligger hemma. Jag skulle tvätta..." sa Mauo. Det var det med de gyllene shortsen. Rosen garvade gott åt mitt öde. Förresten Malin så är det nog bäst att du kommer förbi och säger hej för: citerat Emma: "Malin? Vilken Malin?"  Vi skyller på att hon spelade igår och kanske fick sig en liten smäll som gjorde henne förvirrad...

Tack vare flizan fick jag ändå tag på några shorts(och inte vilka som helst utan nästa mina egna eftersom hon har mitt nummer baklänges eller kanske jag hennes. 13 och 31, välj själva :). Peter kom med förslaget att jag skulle ställa mig uppochned så att det skulle bli rätt. Jag var tveksam.) Så tack Felicia! Det gjorde min träning!

När vi ändå pratar shorts måste jag ta upp incidenten som hände för kanske en månad sen innan onsdagsträningen. För de som inte vet, tränar innebandydamer före oss på onsdagar, och just den här onsdagen var det en av de tjejerna som enbart var iklädd rosa hotpants. Hon sa(med en blick på oss): Vadårå det är väl precis så här handbollstjejerna kör? Kortkorta shorts"

Visst för att det finns handbollstjejer som rullar upp sina short way too much men ingen av oss är så extrema. 
"Innebandy tjejer då?, är det snyggt att ha shortsen nere vid knäna? Vi har i alla fall snygga ben att visa upp" citerat "Snackpåsen" Carro.  

Shortskampen går vidare. Vi hoppas att de gyllene shortsen hamnar i förrådet igen. Till nästa som glömmer.

/Amanda


Kommentarer
Postat av: Blogg törstad läsare

Hahaha roligt att läsa dina bloggningar.

Och en annan sak

Om innebandy varit svårt skulle det veta handboll

2010-11-22 @ 23:09:32
Postat av: Broberg

Jag är fan ganska extrem (de gångerna jag tar av mig långbyxorna det vill säga, host host). Men som sagt, vi kan ju ha korta shorts.. Inte konstigt att innebandydamer inte kan det när dom fortfarande i ELITSERIEN gör armhävningar på knäna, moahahhahha!

2010-11-23 @ 05:01:02
Postat av: Amanda

hahah, jag lovar det finns värre upprullningar broberg :) dessutom måste du ju kompensera för långbyxorna :P

2010-11-23 @ 18:29:49
Postat av: Anonym

ja o maou hade ju inte samma shorts ju, så de ska finnas ett par?!?!?

2010-11-23 @ 20:06:38
Postat av: Amanda

really? :O Det finns två gyllene shorts! Vi får leta imorn då!

2010-11-23 @ 20:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0