Hammarby - Gustavsberg

Hammarby IF HF - Gustavsberg HF 17-28 (9-9)

statistik från matchen (det som finns)
Målskyttar:
Lina Welander 7
Jessica Malmén 3
Maurine Filip 2
Madeleine Häggquist 1
Veronica Moseby 1
Felicia Outinen 1
Linda Sundström 1
Julia Ottosson 1
 
Amanda räddade 12 av 26 skott, 46%,
och Cecce räddade 4 av 17, 23,5%.
 
Utvisningar:
Lina 4 min
Virre 2 min
Madde 2 min
Lollo 2 min



utdrag från handbollens hemsida:

"Söndagen den 7/3-2010 09:20

- Viktig match idag, söndag den 7 mars!

Hammarbys damlag i handbollens div 4 B spelade idag en riktigt viktig och intressant match mot serietvåan Gustavsberg som dagen till ära hade lånat ner lite spelare från sitt division 2-lag (bl a Victoria Ödmark, fd elitseriespelare i Hammarby Dam). 

Bajens tjejer höll emot bra i första halvlek och hade ett måls överläge när de gick till vila, men några minuter in i andra visade Gustavsberg att de hade både mer rutin och vilja att plocka fram, och slutresultatet sattes till 17 - 28.

Än är det inte kört med uppflyttning till 3:an för tjejerna, vi håller tummarna för de återstående matcherna mot lagen som ligger strax bakom i tabellen och flåsar."



Kvarstående matcher:
Tyresö Strand - Hammarby, Nybodahallen 17.45 den 14 mars.
Hammarby - Älta, Eriksdalshallen 12.45 den 20 mars.


/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0