Dag 1

Det var en liten men trogen skara som tog itur med ett tre timmars pass idag

Vi började med lite fotboll i lilla hallen med musiken på högsta volym(fråga herrarna som tränade i stora). Laguppdelningen blev lite problematisk när alla hade svarta tröjor(förutom ja). Vi har nog banne mig blivit bättre på fotbollen måste jag säga. Bland annat har vi en riktig trollkarl i Schweppes(Issa) som fintade förbi tre pers och satten bollen säkert ett antal gånger. Vilket lag som vann(röda eller svarta) är svårare att avgöra då alla bytte lag hela tiden men jag skulle gissa på röda. 

Sen blev det lite passar i alla dess slag, en diagonalpassövning i fart och sen lite uppställt spel på vänsterkanten. Tillslut blev det dags för - hör och häpna, linjeövningar! Jag och Martina jublade i kapp. Rosen fick också pröva.

Rosen hade kul på träningen idag och gjorde skäl för sin lucka. Hon köttade. Först sköt hon ner Madde på fotbollen. Mördade Annas arm i mål och sen fick hon som sagt chansen att leka lite på linjen och köttade där med. Upplevelsen beskrev hon som "Det här var ju jobbigt"

Sen fick Kanariefågeln(nytt smeknamn på Melica?) pröva några linjegenombrott på det bastanta mittlåset(ja å martina) och hon lyckades nästan. Ylva var inte så road av linjeövningen utan ville skjuta och hon fick sin önskan uppfylld.

Vi avslutade träningen med "jorden runt". Dvs skott från alla positioner.Alla får i tur och ordning skjuta och sätter man bollen får man gå vidare till nästa position och skjuta nästa varv. Den som först har gjort mål från alla positioner vinner. Idag kan jag stolt meddela att jag vann!

Tjejerna är säkert revanschsugna imorn. Vi hoppas på fler folk och mer rolig träning!

/Amanda 


Kommentarer
Postat av: Kanariefågeln

Vi fick se en Hampus oxå. Hon flög över oss i försvar sen small det i nätet.

2010-12-27 @ 23:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0